سپس ماشین انتظامی شناسایی قاچاقچی قاچاقچیان

سپس: ماشین انتظامی شناسایی قاچاقچی قاچاقچیان سوخت قاچاق قاچاق کالا استان گیلان کالای قاچاق کارت شناسایی گوشی های قاچاق

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی یادتان رفت؟ , آقای مجلس!خودتان تصویب کرده بودید یاران کم شود و قیمت بنزین اوج برود

    روزنامه اطلاعات نوشت:زمانی که جهت نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب، کلیّات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، هم از طرفی شگفت زده و هم از طرف

    یادتان رفت؟ , آقای مجلس!خودتان تصویب کرده بودید یاران کم شود و قیمت بنزین اوج برود

    آقای مجلس!خودتان تصویب کرده بودید یاران کم شود و قیمت بنزین اوج برود؛ یادتان رفت؟

    عبارات مهم : بنزین

    روزنامه اطلاعات نوشت:زمانی که جهت نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب، کلیّات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، هم از طرفی شگفت زده و هم از طرفی خوشحال شدیم که این اتفاق عجیب افتاد و خوشحال از اینکه آخر قرار است مجلس شورای اسلامی جدیّت و عزم و اراده خود را در استحکام بخشی به مقدرّات بودجه کشور که نبض و فشارخون اقتصاد کشور را در سال آینده تنظیم می کند نشان دهد ولی هنگامی که دیدیم که با یکی دو عوض کردن همین لایحه رأی می آورد باز هم متعجب شدیم که یعنی همه مسأله بر سر همین تغییرات بود؟ عدم زیاد کردن قیمت بنزین و عدم کم کردن تعداد افرادی که یارانه ۴۵ هزار تومانی می گیرند؟

    یادتان رفت؟ , آقای مجلس!خودتان تصویب کرده بودید یاران کم شود و قیمت بنزین اوج برود

    شگفتی اخیر البته از دو شگفتی دیگر زیاد است آیا که دولت عملاً طرحی را کلید زده است که پارلمان از سالها پیش اجرای آن را از دولت خواسته بود. اگر یاد عزیزان نماینده باشد از بین بردن تدریجی یارانه سوخت و رساندن بهای آن به ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس سالها پیش در مجلس تصویب شده است بود.

    از طرف دیگر هدفمند کردن پرداخت یارانه نقدی و از بین بردن چند دهک از یارانه بگیران نیز از جمله مصوبات قبلی پارلمان بود و حال که دولت اجرای دو مصوبه خود مجلس را نرم نرمک کلید زده بود مجدداً دولت را واداشت تا به روال قبلی عملکردی خود ادامه دهد بی آنکه مشخص شود بالاخره آینده نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومانی که قرار بود از محل اصلاح قیمت بنزین به دست دیگر و نیز یازده هزار میلیارد تومانی که از محل از بین بردن بخشی از یارانه بگیران نصیب خزانه شود چه خواهد شد؟ آنهم در حالی که دولت همین حال کلی طرح نیمه تمام و کلی کسری بودجه و کلی بدهی عقب افتاده دارد که معلوم نیست از کدام محل قرار است بودجه اش تأمین شود.

    روزنامه اطلاعات نوشت:زمانی که جهت نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب، کلیّات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، هم از طرفی شگفت زده و هم از طرف

    گرچه هنوز شرح بودجه محل بحث نمایندگان در صحن قرار نگرفته و در جلسات علنی معلوم خواهد شد که آینده لایحه به کجا خواهد انجامید ولی اگر قرار باشد هر سال به هر بهانه ای انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد به تعویق نیفتد آینده دخل و خرج و آینده اقتصاد کشور چه خواهد شد؟

    با وجود همه انتقادها و اظهارنظرها همچنان قرار است بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق فروش اوراق قرضه و همکاری تأمین شود و مگر قرار نبود کاری کنیم تا میراث بدهیهای کلان از دولتی به دولت دیگر چون بختک نظام اجرایی را فلج نکند؟ در بودجه امسال البته روزنه های امید دیگری هم وجود داشت که می توانست به خروج دولت از بحران هزینه های رو به تزاید و کم کردن بی عدالتی در نظام پرداختها یاری کند که بعید می دانم آنهم امکان تصویب پیدا کند آیا که مخالفان پرنفوذی که دارای تضاد منافع با آن هستند اجازه اجرای آن را نخواهند داد، زیاد کردن پلکانی حقوق و عدم زیاد کردن حقوقهای اوج که حرکتی در جهت ایجاد عدالت و جلوگیری از از بین بردن بیت المال و بریز و بپاشی بود که در دستگاه اجرایی به عادت و رویّه تبدیل شد و از آن بهتر پرداخت پاداش آخر خدمت که با ظلمی آشکار در دستگاه دولت از سی میلیون تا یک میلیارد نوسان داشت و درحالیکه یک معلم بعد از سی سال کار طاقت فرسای آموزشی کمتر از پنجاه میلیون تومان پاداش آن هم با کلی مکافات و در چند قسط و حتی طی چند سال موفق به دریافت آن می شد.

    زمانی، عده ای در همین دستگاه دولت بالای هفتصد میلیون تومان پاداش خود را در همان یکی دو ماه بعد از آخر بازنشستگی می گرفتند و حال که دولت جهت آن سقف گذاشته صدای خیلی ها درآمده است که این حرکت باعث فرار مغزها و مهاجرت نخبگان و فرزانگان از کشور می شود و مملکت را از مسیر توسعه و تعالی و پیشرفت دور می کند! حال چه نسبتی بین برقراری حداقلی از عدالت اجتماعی در نظام پرداخت های دولت و فرار نخبگان وجود دارد و این که چطور با وجود این همه نخبه و سرمایه های ذیقیمت انسانی در دستگاه اجرایی وضع اقتصاد و فرهنگ و کارآمدی و بهره وری در کشور چنین هست، بر کسی معلوم نیست.

    یادتان رفت؟ , آقای مجلس!خودتان تصویب کرده بودید یاران کم شود و قیمت بنزین اوج برود

    البته در این که چنین جراحی هایی ممکن است آسیب هایی هم داشته باشد تردیدی نیست. در همین تشکیلات دولت هم البته خادمان و اندیشه ورزانی هستند که بسی زیاد از حقوقی که می گیرند منشا اثرند و انصافاً ذیقیمت و ارزشمند و سرمایه مسلم به حساب می آیند و اکثریتی که چنین نیستند و از مزایای آنان، بهره می برند جهت رد گم کنی آنها را مصداق مثال می آورند تا نمدی جهت کلاه خویش بسازند ولی به این بهانه آیا می شود همچنان به همین رویه ناعادلانه ادامه داد؟

    آیا می توان به بهانه آسیب احتمالی به بعضی بافت های سالم، غده خطرناکی را از تن بیمار خارج نکرد و همچنان اجازه رشد به آن داد؟پس چگونه باید با آفت حقوق های نجومی و پاداش های آخر خدمت به شدت نجومی تر برخورد کرد؟ چه زمانی باید به سمت کم کردن هزینه های رو به تزاید جاری کشور و کاستن از بدنه چاق و ناکارآمد دولت و جلوگیری از کم کردن بدهی های کلان دولتی و کسری بودجه حرکت داشت؟ تا چه زمانی از وحشت اثرات روانی بی منطق زیاد کردن قمیت حامل های انرژی باید به اتلاف سرمایه های ملی تن داد؟ آیا می دانیم هرساله تقریباً به اندازه صادرات حامل های انرژی در داخل کشور نفت و گاز و بنزین و گازوئیل دود می کنیم و این دود کردنها زیاد از ۶۰ میلیارد دلار از منابع کشور را دود می کند؟ و آیا هیچ می دانیم که مصرف سرانه ما در مقایسه با پاکستان یا افغانستان، حتی در مقایسه با ترکیه چهار برابر زیاد است!

    روزنامه اطلاعات نوشت:زمانی که جهت نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب، کلیّات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، هم از طرفی شگفت زده و هم از طرف

    کدام عقل سلیمی قبول می کند در کشوری یک لیتر شیر که مصرف آن از جمله ضروریات سلامت ملی است ۲۵۰۰ تومان است یک لیتر بنزین هزار تومان باشد؟ در کدام کشوری چنین نسبتی بین شیر و بنزین برقرار است؟

    تازه این نسبت راجع به مقایسه بنزین و شیر است مقایسه قیمت یک لیتر گازوئیل با یک لیتر شیر البته بسی دردناکتر است چه منطقی به ما اجازه می دهد زیاد کردن بهای بنزین را فاجعه بدانیم ولی کمبود و کم کردن مصرف شیر در خانوارها را قابل هضم تصور کنیم؟ حتماً زیاد کردن آلودگی هوا و ترافیک کمرشکن و داشتن دو وسیله نقلیه در هر خانواده را جهت مملکت بسی مهمتر از جلوگیری از پرسشها استخوانی و کمبود کلسیم و سلامت افراد جامعه می دانیم. همانطور که زیاد کردن کسری بودجه، رشد نقدینگی بخش خصوصی، انتشار دهها هزار میلیارد تومان اوراق همکاری و قرضه و انتقال بدهی های کلان به دولتها و نسلهای آینده، کم کردن هزینه های جاری، انضباط مالی و ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی را مهمتر از شروع اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور فرض دانسته ایم!

    یادتان رفت؟ , آقای مجلس!خودتان تصویب کرده بودید یاران کم شود و قیمت بنزین اوج برود

    واژه های کلیدی: بنزین | یارانه | اقتصاد | اقتصادی | سال آینده | بودجه کشور | لایحه بودجه | یارانه بگیر | پرداخت یارانه


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار